środa, 15 sierpnia 2012

Nowe WP* -;)

Pozwolę sobie na jeden tajemniczy post, taki w stylu Paula Thurrotta, wczesnego Justin Angela i im podobnych ekip, a nawet bardziej mroczniejszy.

Jak pewna, całkiem niemała, część świata rzuciłem okiem na nachodzący WP*. Wiem już - jak myślę - prawie wszystko o WinPRT oraz nowych funkcjonalnościach systemu i API, ale jakoś się… powstrzymam przed rozpowszechnianiem tych informacji. Zresztą wiele z nich można odnaleźć już na różnych stronach w sieci…

Dziś tylko bardzo ogólnie o kilku rzeczach, które mi wyszły podczas zabawy ze swoim prototypem aplikacji do odtwarzania klipów wideo z Youtube na tę platformę. Ogólnie starałem się przenieść to, co możliwe ze szkicu podobnej aplikacji dla Windows 8, ale jest to też kompozycja sama w sobie z uwzględnieniem podejść typowych dla samego Windows Phone i Windows Phone 8.

Miałem dwie zagadki do rozwiązania w tym wczesnym wydaniu. Jedna dotyczyła struktury folderów przy jednoczesnym korzystaniu z IsolatedStorage API oraz WinRT API. Dane tworzone za pomocą pierwszego API - jak się okazywało - trafiały do podfolderu  IsolatedStore. Więcej czasu zeszło nad podaniem Uri do rejestrowania pliku z komendami głosowymi (wyszły tu chyba jakieś przejściowe niezgodności między starym i nowym API). Ale obszedłem to ładując plik StorageFile za pomocą WinRT API i przekazując do metody rejestrującej komendy wartość jego property Path.

Aha, ponieważ “My movies” jakoś lepiej mi się wypowiadało, niż “My tube”, więc takimi słowami zwracam się do mojej aplikacji przed wydaniem jej polecenia. Mogłem wybrać także język polski, ale z uwagi na zdalny serwis wybrałem en-US.

Brak komentarzy: